
Od telekomunikacji do rozwiązań ICT
A jednak, niektóre z telekomów podjęły wysiłek dalszego rozwoju zakresu swojej działalności. Idea, która im przyświecała, to wykorzystanie synergii pomiędzy wykwalifikowaną kadrą specjalistów i inżynierów, posiadaną przez firmę infrastrukturą telekomunikacyjną i IT oraz świadczonymi usługami i dzięki temu wygenerowanie dodatkowej “wartości dodanej” dla klientów. W ten sposób nastąpiła transformacja firm telekomunikacyjnych w dostawców usług ICT [Information and Communication Technology]. Dzięki temu okazało się, że takiej firmie można powierzyć zadania utrzymania i zarządzania rozwiązaniami teleinformatycznymi, którymi – z różnych względów np. czasowych, budżetowych – nie mogą się zająć wewnętrzne służby IT klienta.
Przykładem takiej ewolucji jest Grupa 3S, która łączy zasoby operatora telekomunikacyjnego 3S i firmy zarządzającej i rozwijającej klaster ośrodków data center – 3S Data Center. Najważniejszym elementem tej “układanki” są oczywiście specjaliści i inżynierowie, którzy wykorzystując dostępną infrastrukturę projektują i wdrażają rozwiązania ICT.
Przez wiele lat Grupa 3S budowała swoją pozycję na południu Polski, początkowo w centralnej części województwa śląskiego – gdzie nadal znajduje się jej siedziba główna – a następnie w Małopolsce i na Dolnym Śląsku. Obecnie biura regionalne 3S działają również w Warszawie i Gdańsku, a to nie koniec planów rozwojowych.