MS Teams to rozbudowana platforma, głównie do wewnętrznej komunikacji. Pomimo pewnych podobieństw z platformą Skype, firma Microsoft opracowała na nowo sposób i możliwości komunikacji – również jako w pełni rozwinięty system telefonii biznesowej (PBX). Usługa Direct Routing łączy platformę MS Teams z tradycyjną siecią PSTN.
Zasadniczo można to zrobić na dwa sposoby:
Korzystając z pakietu telefonicznego Microsoft (Microsoft Calling Plan)
Plany stworzone i obsługiwane w chmurze przez Microsoft, przede wszystkim zmieniają Teams w prostą w obsłudze hostowaną centralę PBX, która jest ściśle zintegrowana z pozostałymi funkcjami usługi Teams. Przenoszenie numerów może być również mylące i czasochłonne, jeśli nie mamy osoby dedykowanej, która mogłaby wspomóc nas w tym procesie.
Niestety usługa dostępna jest tylko w wybranych krajach.
Korzystając z Direct Routing’u Direct Routing umożliwia łączenie Teams z wieloma dostawcami telefonii klasycznej i komórkowej takimi jak 3S i Play. Oznacza to możliwość skorzystania z niskich stawek za połączenia, większej elastyczności oraz lepszego wsparcia.
Direct Routing jest postrzegany jako niezwykle atrakcyjny przez wiele firm, ponieważ daje im elastyczność w wyborze własnego dostawcy telefonii, co więcej to rozwiązanie zapewnia pełną integrację klasycznej telefonii z platformą Teams.
Jak działa Direct Routing w 3S?
Działa poprzez połączenie systemu MS Teams do tradycyjnej sieci telefonicznej (PSTN) używając SBC 3S.
SBC często określany jako „zapora sieciowa dla VoIP”, jest używany na „granicach” między różnymi sieciami, aby zapewnić prawidłowe przesyłanie danych między nimi, a także zapewnić warstwę bezpieczeństwa i ochrony przed atakami oraz włamaniami. Kontrolery były zazwyczaj umiejscowione lokalnie (On-premise), natomiast co raz częściej są hostowane w chmurze 3S, co zapewnia wyższy poziom elastyczności i niezawodności przy niższych kosztach początkowych.
Dla kogo jest Direct Routing?
Jest przede wszystkim przeznaczony dla organizacji, które chcą używać aplikacji MS Teams jako centrali telefonicznej, ale szukają większej elastyczności niż wstępne plany taryfowe (Calling Plans) firmy Microsoft.
Każda firma, która spełnia jedno z poniższych kryteriów, jest dobrym kandydatem do rozważenia Direct Routing:
Użytkownicy Teams
Jest to oczywiste, ale każda firma, która używa Microsoft Teams do komunikacji wewnętrznej, może łatwiej korzystać z platformy również do komunikacji zewnętrznej. Oznacza to również mniejszą potrzebę oddzielnej centrali telefonicznej (i wszystkie związane z tym koszty) oraz lepszą integrację między systemami.
Ograniczona wiedza wewnętrzna
Każda firma z mniejszym zespołem IT (lub jeśli w ogóle go nie ma) może potrzebować zewnętrznego wsparcia, gdy rozważa użycie Teams jako centrali PBX. Doświadczeni dostawcy (tacy jak 3S) mogą krok po kroku zarządzać kontem i zasadniczo zainstalować dla Ciebie usługę Direct Routing.
Chęć większej elastyczności niż połączenia firmy Microsoft
Korzystanie z Direct Routingu, szczególnie w przypadku każdej firmy, która wykonuje rozsądną liczbę połączeń wychodzących (a tym bardziej, jeśli są one międzynarodowe), staje się oczywistym wyborem.
Ile to kosztuje?
Na ostateczną cenę rozwiązania wpływają indywidualne potrzeby biznesowe. Cena jest wprost powiązana z ilością użytkowników korzystających z usługi Direct Routing.
Jakie są korzyści?
Wybór Direct Routingu ma swoje szczególne zalety, w tym:
Prawdziwa ujednolicona komunikacja
Pomysł wykorzystania Teams jako wirtualnej centrali jest ogromnym krokiem naprzód dla firm, które lubią ideę Unified Communications – połączenia całej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w jeden ściśle powiązany system.
Wybór własnego dostawcy
Direct Routing oznacza integrację z trzecią stroną, co może być również pozytywnym aspektem. Wybór odpowiedniego dostawcy jak 3S może pozwolić skupić się na własnym biznesie. Dostawca dba o jakość usługi, konfigurację oraz zapewnia wiedzę inżynierską.
Przeniesienie numerów
Przejście do Teams jako centrali telefonicznej nie oznacza utraty starych numerów. Istniejące numery zostają zachowane obok nowych bezpośrednich numerów.
Jak przebiega proces konfiguracji?
Wszystkie kroki są wykonywane przez doświadczonych inżynierów 3S z zespołów wsparcia oraz wdrożeń i nie wymagają żadnej specjalistycznej wiedzy po stronie klienta.
Zapytanie o przeniesienie numeru oraz zamówienie nowych numerów
Klient wysyła zapytanie o nowe numery od dostawcy i / lub przenosi istniejące. W zależności od dostawcy (i liczby numerów) proces ten może trwać od mniej niż jednego dnia do kilku tygodni.
Dostawca współpracuje z klientem w celu przetestowania połączeń i numerów
Testowanie połączeń przychodzących i wychodzących jest oczywiście kluczowe przed uruchomieniem. Współpracujemy z naszymi klientami, aby mieć pewność, że jakość rozmowy i dźwięk są na najwyższym poziomie.