Informacja o zmianach w przepisach prawa telekomunikacyjnego
Zmiany w przepisach prawa telekomunikacyjnego
Szanowni Państwo!
Informujemy, że w dniu 21 grudnia 2020 r. wejdą w życie zmiany w przepisach Ustawy – Prawo telekomunikacyjne, które zostały wprowadzone przepisami tzw. Tarczy antykryzysowej 3.0 (ustawa z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2).
Zmiany dotyczą przede wszystkim uproszczeń związanych z rozwiązywaniem umów, możliwością przeniesienia usługi dostępu do Internetu do innego dostawcy z zachowaniem ciągłości usługi, dłuższego okresu (do miesiąca od dnia rozwiązania umowy) na przeniesienie numeru telefonicznego. Będziemy także kontaktować się z naszymi Klientami na 30 dni przed zakończeniem łączącej nas umowy terminowej.
W związku z powyższym, aktualizujemy nasze dokumenty abonenckie, aby odpowiadały nowym wymogom prawnym. Nowe wzory publikujemy już teraz, a będziemy je stosować od dnia 21 grudnia 2020 r.
Zmiany nie wpłyną na dostępność, jakość czy ceny naszych usług – dalej będziemy oferować najlepsze rozwiązania dla Państwa biznesu. W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z Państwa opiekunem handlowym lub kontakt z nami przy pomocy formularza na naszej stronie WWW.
Szczegółowe zestawienie wprowadzanych zmian znajdą Państwo poniżej:
W Ogólnym Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez 3S S.A. dla Przedsiębiorców:
- Po §2 ust. 15, dodajemy ust. 16-19 o następującym brzmieniu:
- Abonent korzystający z usługi dostępu do sieci Internet, w przypadku zmiany dostawcy tej usługi, ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
- W przypadku, gdy nowym dostawcą usługi wskazanej w pkt. 16 jest Operator, wówczas aktywuje tę usługę w najkrótszym możliwym terminie uzgodnionym z Abonentem, jednak nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia zakończenia umowy z dotychczasowym dostawcą usług dostępu do sieci Internet, potwierdzonym niezwłocznie na trwałym nośniku.
- W przypadku, gdy Abonent przenosi usługę dostępu do sieci Internet do innego dostawcy, Operator świadczy usługę na dotychczasowych warunkach do czasu uzgodnionego przez nowego dostawcę usług dostępu do sieci Internet z Abonentem terminu aktywacji tej usługi.
- Procedurę przeniesienia usługi dostępu do sieci Internet, w zakresie nieuregulowanym Regulaminem, określa powszechnie obowiązujące prawo, w tym przepisy wykonawcze do Ustawy – Prawo telekomunikacyjne.
- Po §3 ust. 22, dodajemy ust. 23 o następującym brzmieniu:
- Abonent zachowuje prawo do przeniesienia dotychczasowego numeru przez okres wynoszący 1 miesiąc od daty rozwiązania Umowy. Abonent może zrzec się tego prawa.
W naszych wzorach umów obejmujących usługi telekomunikacyjne pojawią się także zmienione i nowe przepisy dotyczące okresu obowiązywania Umowy:
- Przed automatycznym przedłużeniem Umowy, Operator poinformuje Abonenta w sposób jasny i zrozumiały na trwałym nośniku, w terminie nie później niż 30 dni przed upływem okresu, na jaki Umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu Umowy, sposobach jej rozwiązania, a także najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
- Umowę zawartą na czas nieokreślony można wypowiedzieć z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. W przypadku przedłużenia okresu obowiązywania Umowy zgodnie z ust. 1, okres wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc.
- Operator co najmniej raz w roku poinformuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych, chyba że Abonent nie wyraził zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.